آذربایجان پرس

اخبار آذربایجان، ایران و جهان

آذربایجان پرس

اخبار آذربایجان، ایران و جهان

نماینده مردم اورمیه در مجلس در تذکری شفاهی خطاب به وزرای آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات خواستار تدریس زبان مادری مردم آذربایجان در همه دانشگاه‌ها و مدارس شد.

به گزارش آذربایجان پرس به نقل از دورنانیوز، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزرای آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات گفت: اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی، تدریس زبان مادری آذربایجان در همه دانشگاه ها و مدارس با توجه به حضور حدود ۴۰ میلیون ترک زبان در دانشگاه ها و مدارس ضرورت دارد.

نماینده مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری خطاب به وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اجرای معوقات معلمان و پرداخت پاداش عیدی بازنشستگان و فرهنگیان سال ۹۷ و ۹۸ ضرورت دارد.

وی در تذکری خطاب به وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: وزیر باید در توسعه فدراسیون ورزشی کارگری، حمایت تقویت ورزشکاران و اختصاص بخشی برای توسعه ورزش کارگران و کشاورزان و احداث سالن های ورزشی در استان اهتمام ورزد.

قاضی پور در تذکر دیگری خطاب به وزیر کار بیان کرد: وزیر کار در مورد افزایش دستمزد کارگران و بازنشستگان مطابق تبصره ۱۲ و قانون بودجه توجه کند. همچنین به وزیر راه تذکر می دهم که احداث مسکن کارگران و روستاییان طبق اصل ۳۱ قانون، همچنین مسکن کارگران ساختمان سازی دستورات لازم را صادر کند.

نماینده مردم اورمیه در مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی افزود: ضرورت دارد در تهیه و توزیع سویا و ذرت به مرغداران و دامداران کشور که در وضعیت اضطراری قرار دارند، تسریع شود. به داد مرغداران برسید، قبل از اینکه واحدهای آنها تعطیل شود.