آذربایجان پرس

اخبار آذربایجان، ایران و جهان

آذربایجان پرس

اخبار آذربایجان، ایران و جهان

«مخفی کاری چین» نام مستند جدیدی است که وضعیت افراد در اردوگاه های سین کیانگ و همچنین استفاده دولت کمونیست از فناوری جاسوسی و هوش مصنوعی علیه مسلمانان اویغور را روایت می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « frontline»، «مخفی کاری چین» نام مستند جدیدی است که وضعیت افراد در اردوگاه های سین کیانگ و همچنین استفاده دولت کمونیست از فناوری جاسوسی و هوش مصنوعی برای نظارت و ردیابی اویغورها و سایر مسلمانان خارج از اردوگاه های منطقه سین کیانگ را مورد بررسی قرار داده و به نمایش می گذارد.

 

«رابین بارنول» و «گبین محمد»،تولیدکنندگان این مستند توضیح می دهند که آنچه در سین کیانگ به عنوان الگوی جدیدی از حکومت به صورت «اقتدارگرایی دیجیتال» در حال شکل گیری است از چین به کشورهای دیگر هم صادر می شود.

 

بارنول در این باره به « frontline» گفت: "ما اساس از طریق سین کیانگ شاهد شکل جدیدی از حکومت برای کنترل انسان از طریق فناوری هستیم.

 

وی افزود: من فکر می کنم مردم باید بدانند که این فقط داستانی مخصوص سین کیانگ نیست  بلکه داستانی است که پیامدهای جهانی دارد.

 

وی افزود: اینکه در قرن بیست و یکم  حدود دو میلیون نفر در بخشی از جهان در یک زندان دسته جمعی نگه داشته شده اند و 13 میلیون اقلیت مسلمان قادر به ارتباط برقرار کردن با جهان بیرون نیستند غیر قابل باور است.

 

این مستند یک روایت کامل در مورد چین در دوره ریاست جمهوری «شی جین پینگ» است و می گوید که چطور یکی از قدرت های بسیار مهم اقتصادی در جهان ناقض بزرگ حقوق بشر در این دوران شده است.

 

«رابین بارنول» می گوید: من می خواهم که مردم ایده اقتدارگرایی دیجیتال را از بین ببرند .ما در سین کیانگ شاهد یک شکل جدید از حکومت برای کنترل انسان از طریق فناوری هستیم ؛مدلی که این امکان را به دولت های اقتدارگرا می دهد تا شهروندان خود را تا حد وحشتناکی کنترل کنند.