آذربایجان پرس

اخبار آذربایجان، ایران و جهان

آذربایجان پرس

اخبار آذربایجان، ایران و جهان

مزارع موادمخدر پ ک ک

| پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۸، ۰۴:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

پ ک ک و پژاک برای تداوم حیات خود، بعد از اشغال شمال سوریه، این منطقه را به محلی برای کشت خشخاش و تولید مواد مخدر جهت ترانزیت به اروپا تبدیل کرده‌اند.

هزینه‌های سازمانی و تسلیحاتی پ.ک.ک بسیار سنگین است. تا قبل از سقوط شوروی، بخش‌هایی از هزینه‌ها به ویژه تسلیحات پ.ک.ک توسط شوروی تامین می‌شد چون هر دو ایدئولوژی مشترک مارکسیسم-لنینیسم داشتند و علی‌رغم سقوط شوروی پ.ک.ک هنوز هم راه آن را ادامه می‌دهد. با سقوط شوروی، پ.ک.ک ناچار شد به راه‌های مختلف مانند اخاذی و تجارت مواد مخدر برای تامین مالی خود روی بیاورد.

پ.ک.ک هم در نقاط مرزی ترکیه با ایران آزمایشگاه‌های سیار تولید مواد مخدر دایر کرده، هم با قاچاقچیان در افغانستان همکاری می‌کند، در عین حال یک شبکه گسترده ترانزیت مواد مخدر و توزیع آن در اروپا را دایر نموده است. گزارش‌های متعدد اینترپل و پلیس اروپا هر سال فعالیت گسترده پ.ک.ک در قاچاق مواد مخدر را اعلام می‌کنند. با کنترل مناطق شمال سوریه توسط این گروه از سال ۲۰۱۱، شمال سوریه به یکی از مراکز مهم کشت مواد مخدر و قاچاق آن از طریق دریای مدیترانه برای پ.ک.ک تبدیل شده است.

در همین زمینه، کایل اورتون در صفحه توئیتری خود با آوردن تصویری از اعضا و هواداران پ.ک.ک در انگلستان در یک تظاهرات می‌نویسد: «پ.ک.ک در انگلستان و سراسر اروپا مرتکب خشونت می‌شود. پ.ک.ک با استفاده از شبکه‌های خود تلاش می‌کند تا اروپا را وادار نماید سیاست خود در قبال آن را تغییر دهد. این گروه برای انجام این اقدامات و تامین مالی خود از جمله خرید اسلحه به اعضا و هواداران خود در اروپا از جمله انگلستان متکی است. این افراد شبکه‌ای گسترده ایجاد کرده‌اند که تمام اقدامات مربوط به مواد مخدر از قاچاق به اروپا تا توزیع خیابانی را بر عهده دارند».

کایل اورتون پ.ک.ک را یک شبکه جنایی توصیف می‌کند که با مواد مخدر خود با جان مردم اروپا بازی می‌کند و از دولت‌های اروپایی به ویژه انگلستان می‌خواهد به قرار دادن آن در لیست تروریستی بسنده نکنند بلکه با آن مقابله عملی نمایند.