آذربایجان پرس

اخبار آذربایجان، ایران و جهان

آذربایجان پرس

اخبار آذربایجان، ایران و جهان

۹۶امین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه در محل اقامت سرکنسول این کشور در اورمیه برگزار گردید که در این مراسم، سرکنسول ترکیه از مواضع ضدتروریستی روح‌الله حضرت‌پور، نماینده مردم اورمیه تقدیر و تشکر کرد.


 
به گزارش آذربایجان پرس به نقل از دورنانیوز، مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس جمهوری ترکیه چهارشنبه شب در محل منزل و محل اقامت سرکنسول این کشور در خیابان مرحوم حاج شیخ غلامرضا حسنی برگزار شد.

در این مراسم، علاوه بر مسئولین سیاسی-امنیتی آذربایجان غربی و مسئولین شهری اورمیه، خانواده‌های شهروندان ترکیه‌ای مقیم در اورمیه و همچمین فعالین اقتصادی، جمعی از نخبگان و دوستان سرکنسول ترکیه در اورمیه نیز حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، عثمان پشمن ضمن خوش آمد گویی به میهمانان پیام رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را به مناسبت روز جمهوریت قرائت کرد.

سپس مصطفوی معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربابجان غربی پشت تریبون رفته و پیام شهریاری، شخص نخست دولت در استان را برای حاضرین قرائت کرد. او گفت که شهریاری با کمی تاخیر به جمع حاضرین در این جشن ملحق خواهد شد.

همچنین همسر سرکنسول ترکیه در اورمیه به میهمانان خودشآمد گفت و از اینکه آنان را در روز جشن جمهوریت تنها نگذاشته اند تقدیر کرد.

سپس محمدرضا علیزاده امام زاده، رئیس شورای شهر اورمیه به نیابت از مجموعه شهرداری اورمیه و همچنین برخی از اعضای شورای شهر اورمیه با اهداء لوح تقدیر، روز جمهوریت را به نماینده عالی کشور ترکیه در اورمیه تبریک گفت.

همچنین سرکنسول ترکیه در اورمیه خطاب به محمدرضا علیزاده امام‌زاده، از موضع گیری اخیر روح‌الله حضرت‌پور نماینده مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع مبارزه با تروریسم [که در مراسم حضور نداشت] تقدیر و تشکر کرد.

ساعتی پس از آغاز مراسم، محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی نیز به جمع میهمانان پیوست. او خطاب به سرکنسول ترکیه گفت که اشتراکات و پیشینه فرهنگی و دینی دو کشور دوست و همسایه، زمینه ساز ارتباطات بیشتر در همه حوزه ها میان ایران و ترکیه است.

عثمان پشمن نیز به شهریاری گفت که اقدامات کشورهای غربی مثل آمریکا باعث میشود که کشورهای برادری مانند ترکیه و ایران به یکدیگر نزدیکتر شوند. او گفت که هیچگاه در شهر اورمیه احساس غریبی نکرده است.