آذربایجان پرس

اخبار آذربایجان، ایران و جهان

آذربایجان پرس

اخبار آذربایجان، ایران و جهان

بازیکن پیشین ماشین‌سازی سرمربی نفتچی باکو شد

| جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۹، ۰۵:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

بازیکن پیشین تیم فوتبال ماشین سازی تبریز به عنوان سرمربی جدید نفتچی باکو در فصل جاری لیگ برتر باشگاه‌های جمهوری آذربایجان انتخاب شد.

"فضولی محمداف" بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ در تیم ماشین سازی توپ می زد و از بازیکنان بسیار تاثیرگذار این تیم تبریزی در رقابت های لیگ دسته یک جام آزادگان بود که بازی های درخشان وی همراه با برادرش خاقانی محمداف هرگز از یاد هواداران سبز قباها پاک نمی شود.

محمداف ۴۳ ساله که سابقه بازی در تیم های نفتچی بین سال های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ را دارد در تیم های خزر لنکران، سیمرغ، کروان و المپیک باکو نیز بازی کرده و بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ عضو ثابت تیم ملی جمهوری آذربایجان بود.

بازیکن سال های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲ ماشین سازی تبریز جایگزین روبرتو بوردین ایتالیایی شد که به دلیل کسب نتایج ضعیف از نفتچی اخراج شد.

به گزارش آذربایجان پرس به نقل از ایرنا، تیم فوتبال نفتچی باکو در سال ۱۹۳۸ تاسیس شده است و در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق یکی از تیم های قدرتمند این جماهیر به شمار می رفت که پس از استقلال جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۱ و راه اندازی لیگ آذربایجان از اواسط دهه ۱۹۹۰، تاکنون دو قهرمانی لیگ برتر و ۷ قهرمانی در جام حذفی را به دست آورده است.

این تیم از سال ۲۰۱۲ تاکنون چهار دوره در رقابت های لیگ اروپا حضور داشته است.

نفتچی باکو با سرمایه گذاری عظیم در تیم اصلی و تیم های پایه، هم اکنون ۱۰ بازیکن خارجی را در فهرست نفرات خود برای فصل ۲۰۱۹- ۲۰۲۰ دارد که سامان نریمان جهان بازیکن سابق ماشین سازی از جمله این نفرات است.

این تیم در پایان هفته بیستم لیگ جمهوری آذربایجان با ۳۷ امتیاز  پس از قره باغ که با ۴۵ امتیاز صدرنشین لیگ ۸ تیمی آذربایجان است، در رده دوم قرار دارد.

لیگ برتر جمهوری آذربایجان که هم اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است، در ۲ دور به صورت رفت و برگشت برگزار می شود و هر کدام از تیم ها چهار بار با یکدیگر مصاف می کنند.