آذربایجان پرس

اخبار آذربایجان، ایران و جهان

آذربایجان پرس

اخبار آذربایجان، ایران و جهان

ربانی گفت: 70 دستگاه کانکس در مناطق زلزله‌زده میانه و 30 دستگاه در سراب توزیع شده و همچنین 25 اسکان موقت دام زنده نیز در این مناطق احداث شده است.

مصباح ربانی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج در خصوص فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: از بدو وقوع حادثه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هم در شهرستان میانه و هم در شهرستان سراب مشغول امدادرسانی، آواربرداری و خدمت‌رسانی هستند.

وی با اشاره به هماهنگی گروه‌های جهادی برای فعالیت در مناطق زلزله‌زده گفت: گروه‌های امدادی با اولویت گروه‌های تبریزی و اردبیلی مشغول آواربرداری و تخلیه وسایل منازل آسیب‌دیدگان هستند و در 3 نقطه ورنکش، سراب و ترکمنچای نیز قرارگاه خدمت‌رسانی ایجاد شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه تاکنون 25 هزار پرس غذای گرم در بین زلزله‌زدگان توزیع شده است، عنوان کرد: روزانه 2000 هزار غذا در این مناطق طبخ می‌شود و علاوه بر آن نیز تاکنون 7 تن برنج و حبوبات، 3000 آب معدنی، 3000 فقره آذوقه مواد غذایی، 1000 تخته پتو، 1000 تخته چادر  و 100 والر توسط این ستاد توزیع شده است.

وی با اشاره به تامین نیازهای بهداشتی در این مناطق در نخستین روزهای زلزله ابراز داشت: از انجایی که نیازهای بهداشتی از جمله نیازهای ضروری است در همین راستا تاکنون 550 بسته بهداشتی و شوینده همراه با اقلامی مانند کنسرو، تن ماهی و قند و چای توزیع شده است.

ربانی در خصوص نیازهای پزشکی در مناطق زلزله‌زده نیز گفت: دو کاروان سلامت شامل پزشک متخصص و روانشناس راهی مناطق زلزله زده سراب و میانه شده‌اند که تاکنون بیش از 3200 نفر را ویزیت کرده و درمان سرپایی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به توزیع 100 کانکس توسط ستاد فرمان اجرایی در مناطق زلزله زده یادآور شد: 70 دستگاه کانکس در مناطق زلزله‌زده میانه و 30 دستگاه در سراب توزیع شده است. همچنین 25 اسکان موقت دام زنده نیز در این مناطق احداث شده است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان ساخت: برای توسعه اشتغال منطقه منابعی تخصیص داده شده و ستاد اجرایی فرمان امام در این راستا به صورت جدی پای کار آمده تا در توسعه استغال در این مناطق نقش به سزایی داشته باشد.